Get Adobe Flash player

خوردن مواد غذایی آبكی در دوران سرماخوردگی آب و موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد.

در ماه های سرد سال، انگار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا به یك اپیدمی  تبدیل می شود. این روزها، در هر خانواده ای حداقل یك نفر یا حتی تمام اعضا به این بیماری ها مبتلا شده اند. یكی می گوید به دلیل هوای آلوده است و دیگری آن را به استرس و ضعف بدن ربط می دهد اما چیزی كه به نظر می رسد نقش انكارناپذیری در این میان دارد، نوع خورد و خوراك است كه می تواند قوای جسمانی  افراد را تقویت  كند. از آنجا که رعایت توصیه های تغذیه ای به كوتاه شدن دوره این بیماری ها كمك می كند، در این مطلب به 8 مورد از این توصیه های تغذیه ای اشاره خواهیم كرد.

زنجبیل را به خاطر بسپارید: همه ما زنجبیل را به عنوان یك گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می شناسیم در حالی كه برای كاهش شدت علایم سرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می توان در تهیه انواع غذاها و حتی نوشیدنی ها به كار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به فرونشاندن سرماخوردگی و آنفلوانزا كمك می کند.

آب سبزیجات بنوشید: خوردن انواع سالاد به كوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یك آنفلوانزای سخت كمك خواهدكرد. می توانید آب سبزی های تازه را هم بگیرید و با هم مخلوط و میل كنید. با این كار سیستم ایمنی  بدن تقویت می شود. آب سبزی هایی مانند هویج، گوجه فرنگی و حتی كرفس از بهترین هاست.

ساندویچ گوشت بوقلمون بخورید: گوشت این پرنده یكی از منابع عالی پروتئین محسوب می شود و خوردن آن به تقویت قوای جسمانی كمك می كند. البته اگر همراه آن سبزی های تازه ای مانند سبزی های برگ سبز تیره و گوجه فرنگی نیز استفاده شود، این خاصیت افزایش خواهد یافت.

سوپ مرغ بپزید: خوردن مواد غذایی آبكی در دوران سرماخوردگی آب و موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یكی از بهترین هاست زیرا بررسی ها نشان داده اند توانایی بدن را افزایش می دهد و از گرفتگی راه های بویایی و ابتلا به عفونت های باكتریایی و ویروسی جلوگیری می كند.

چای گرم بنوشید: در خانواده چای، چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن تركیب هایی با خاصیت آنتی اكسیدانی، به كاهش علایم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا كمك می كنند. اگر این نوشیدنی ها را با عسل و كمی  آبلیموی تازه میل كنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.

سیر را از یاد نبرید: سیر را برای طعم دادن به غذاها، به خصوص سوپ، می توانید استفاده كنید. این سبزی با خاصیت ضدمیكروبی، از شدت یافتن بیماری هایی با منشاء ویروسی و باکتریایی جلوگیری خواهدكرد.

نان تست میل كنید: در دوره سرماخوردگی تامین انرژی موردنیاز بدن مهم است و نان تست می تواند یكی از منابع تامین کننده انرژی باشد. این نان راحت هضم می شود و می توان سوپ مرغ را با چند تكه از نان تست تهیه شده با آرد كامل میل کرد.

موز بخورید: اگر سرماخوردگی شما علایمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می تواند به كاهش شدت این علایم كمك كند. موز میوه ای آسان هضم است و پوره یا تکه هایی از آن، غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می شود.

اطلاع رسانی های مرتبط :


 
   
  
  
پس از واگذاری 5 غرفه در سهمیه بهمن ماه در اولین روز فراخوان و همچنین فروش 2 غرفه مازاد از غرفه های مربوطه،صرفا 3 واحد دیگر در فراخوان اسفند با شرایط و قیمت جدید واگذار می گردد. جهت کسب اطلاعات خانم ها دوستکام و حسینی 35418004 و 09157060984

چاپ کتاب معرفی پیشکسوتان صنف پرتلاش گل وگیاه همتی دیگر از انجمن صنفی تولیدکنندگان گل وگیاه،بذرونهال خراسان رضوی بعداز۸ماه پیگیری مستمر


 عملیات گازرسانی به کلبه ها باتصویب هییت مدیره محترم دهکده و آغازعملیات اجرایی،درراستای بهره وری هرچه بهتر کلبه گلخانه ها و درنتیجه ارتقاء جایگاه مجموعه بزرگ و زیبایمان(دهکده گل ایرانیان)

 

 

 


 آغاز پروژه ساخت گلخانه سر درب بلوک 2 


جستجو در سایت

بخش فرهنگی

بازدیدکنندگان از سایت

امروز998
دیروز1231
این ماه998
مجموع586736

Mon 01 Mar 2021 16:36 توسعه یافته توسط وب سایت جومینا

اوقات شرعی به افق مشهد

اعلانات دهکده گل ایرانیان

آیین نامه دهکده گل ایرانیان