Get Adobe Flash player

آخرین اخبار

توان گل توس

تولید و عرضه انواع کیاهان فضای سبز، عرضه مستقیم گیاهان آپارتمانی، مشاوره و اجرای فضای سبز

گل اردیبهشت

اولین تولید کننده گل و گیاهان زینتی در خراسان، عرضه کننده بذرهای اصلاح شده

نرم افزار حسابداری گلخانه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه با دفتر انجمن تمااس بگیرد.

جهت دانلود نسخه نمایشی کلیک کنید

نکته: جهت کار با نسخه نمایشی در قسمت نام کربری و کلمه عبور عدد 1 را تایپ کنید.

حامی گل رضوان

اولین مرکز خدمات تخصصی و پشتیبانی امور گلخانه ای شرق کشور

اتحادیه گل و گیاه

اتحادیه شرکت های تعاونی تولید کنندگان گل و گیاه، بذر و نهال مشهد و حومه

 

 

موسسه گل و گیاه قلم گل

شرکت گلیاران شهر بهشت

خانه گل هلیا

تولیدی گل و گیاه مقدم

تولیدی گل و گیاه صفرزاده

نهال ایران

تعاونی به دام کشت خاوران

گندمی(سجافی)                                                                   تاریخ بازیابی92/7/14

Chlorophytum comosum

گیاهی است زیبا و ارزان و سریع الرشد از خانواده «گندمیان» یا گرامینه. برای افراد مبتدی و نا آشنا به نگهداری گیاه آپارتمانی بسیار مناسب است، به علت وضع خاص برگ ها و آویزان شدن آنها در سبد های آویزان استفاده می شود، گیاهچه های حاصله در انتهای ساقه های طویل منبع تولید و تکثیر گیاه است که همین گیاهچه ها در سبد های آویزان منظره جالبی را ارائه می کند، گیاهی است مناسب برای کاشت در آب.

*بازدید کننده محترم,شما می توانید جهت سفارش کالا یا کسب اطلاعات بیشتر از طریف سامانه پیامک انجمن 10009156893884 یا تلفن تماس 7684427 واحد بازرگانی سرکار خانم نوری تماس حاصل فرمایید.                                             

شماره

تولیدکننده

موجودی انبار

سن گیاه

توضیحات

1

عفت خاوری

100

 

 

 

بخش فرهنگی

مَنْ لم يُغفَرْ لَهُ في شَهرِ رمضانَ ففِي أيِّ شهرٍ يُغفَرُ لَهُ ؟!
 
كسى كه در رمضان آمرزيده نشود، در كدام ماه آمرزيده می‌شود؟! 

 

ستایش مخصوص خداوندی است که بر ما، با هدایت به شاهراه ستایشش، منت نهاد و ما را اهل ستایش قرار داد که از سپاس گزاران احسان او باشیم …

و سپاس خداوند را که دین آسمانی اسلام را برای ما مختص ساخت تا در سایه سار آن، به سر منزل سعادت و خرسندی اش روان گردیم …

و حمد بی حد و ثنای بی عدد، خدای احد را که ماه خود، ماه اسلام، تزکیه و تصفیه و نزول کتاب وحی-رمضان - را یکی از راه های احسان بر بندگان قرار داد.

دگر بار در گردونه زمان و در چرخه منظم هستی که جلوه ای از جلوات حی ذات و آیه ای از آیات خداوند است، به رمضان رسیده ایم…

موسم رحمت و تجلی حقیقت،

نزول برکت،

شهر تطهیر قلب و

پرگشودن به جانب رب و ماه بی اعتنایی به عالم سفلی و صعود به جهان والا،

ماه مردم و بیدار شدن و بیدار کردن مردم.

فصل آگاه کردن آنها که نمی دانند و تذکر به آنها که می دانند، شهر برانگیختن آنها که نشسته اند و بازگرداندن آنها که برگشته اند و هنگامه ی نیرو دادن به فریادی که درحال نشستن است و زمان کمک به پرنده ای که در حال سقوط.

با حلول ماه رمضان، دعوت همگانی برای بسیج مومنان به شرکت در مهمانی خدا و بر سر سفره های بی منتهای نعمت خداوند، پرتوهای پاکت کننده روح بخش اسلامی، اعلام می گردد و مومنان واقعی زنجیرهای بردگی و اسارت را با کثرت استغفار و بلند کردن دستان به نیایش و سجده های خالصانه پاره می کنند و می آموزند که رفاه مادی و آسایش زندگی و بهره مندی از مواهب طبیعت و امیال نفسانی، هدف والای الهی و انسانی نیست، بلکه وسیله ای برای تعالی و تکامل انسانی و رسیدن به قله های رفیع انسانیت است.

در این ماه مرغ باغ ملکوت که اسیر جسم آدمیان است، چند صباحی در زندان را گسسته و پرده های جهل و ظلمت جسم را پاره و برای طواف در عالم بالا، بال می گشاید و لباس ترک تعلق به تن می کند.

 

این دهان بستی، دهانی باز شد

کز خورنده، لقمه های راز شد

 

رمضان ماه مهمانی بزرگ الهی است که در آن  دروازه های مهمان سرای بزرگ الهی گشوده می شود و شمیم دل نواز عطر بهشت ربانی، مشام جان های عشاق را می نوازد و سرود و عشق وصل را در دل عاشقان می انگیزد.

رمضان ماه نزول رحمت و فرود عزت و عروج عبادت و صعود طاعت و سپر محکم خداوند است که همگان را از عذاب اخری مصون و محفوظ می دارد.

 

« صوم شهر رمضان، فانه جنه من العقاب »

 

 

شرح دعای روز بیست و هشتم :

 

سم الله الرحمن الرحیم 


اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واكْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیكَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .


خدایا زیاد كن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر كردن و یا داشتن مسائل و نزدیك گردان در آن وسیله ‌ ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنكه سرگرمش نكند اصرار و سماجت اصراركنندگان.

 

شرح دعا

 

“خدايا مرا در اين روز از اعمال نافله و مستحبات بهره وافر عطا فرما و به حاضر و آماده ساختن مسائل (يعني اموري که مسئول آنم در دنيا و آخرت) در حقم کرم فرما و وسيله مرا بين وسائل و اسباب به سوي خودت نزديک ساز اي خدايي که سماجت و الحاح بندگان ترا (از کار لطف و جود و بخشش) بازنخواهد داشت”


نمازهاي نافله


در شبانه روز براي نمازهاي يوميه، نمازهاي نافله وجود دارد که انسان به وسيله آنها مي تواند به خداوند (عزوجل) بيش از پيش تقرب جويد چرا که نمازهاي نافله، نمازهاي اضافه بر نمازهاي واجب در شبانه روز مي باشند که ضعفهاي نمازگزار در نمازهاي واجب را از نظر توجه و حضور قلب در نماز به سوي خالق يکتا جبران مي نمايند...
کيفيت نمازهاي نافله

نمازهاي نافله غير از روز جمعه سي و چهار رکعت است که هشت رکعت آن نافله ظهر و هشت رکعت آن نافله عصر و چهار رکعت آن نافله مغرب و دو رکعت آن نافله عشا و يازده رکعت نافله شب (که هشت رکعت آن به عنوان نافله شب و دو رکعت شفع و يک رکعت وتر بوده) و دو رکعت نافله صبح مي باشد که در روز جمعه نافله ظهر و عصر هر کدام ده رکعت مي شود. 
وقت نمازهاي نافله
وقت نافله نماز صبح: نافله صبح قبل از نماز صبح بايد خوانده شود که زمان آن بعد از گذشتن نصف شب به مقدار خواندن يازده رکعت نافله شب بوده که احتياط آن است که قبل از فجر اول خوانده نشود مگر آنکه بعد از نافله شب بلافاصله خوانده شود که در اين صورت مانعي ندارد. 
وقت نافله نماز ظهر: نافله ظهر پيش از نماز ظهر بايد خوانده شود که وقت فضيلت آن، از اول ظهر تا موقعي است که آن مقدار از سايه شاخص که بعدازظهر پيدا مي شود به اندازه دو هفتم آن شود. 
وقت نافله نماز عصر: نافله عصر پيش از نماز عصر خوانده مي شود که وقت فضيلت آن تا موقعي است که آن مقدار از سايه شاخص که بعداز ظهر پيدا مي شود به چهار هفتم آن برسد.
وقت نماز نافله مغرب: نافله مغرب بعد از تمام شدن نماز مغرب است تا هنگامي که سرخي طرف مغرب که بعد از غروب کردن آفتاب در آسمان پيدا مي شود، از بين برود. 
وقت نماز نافله عشا: نافله عشا بعد از تمام شدن نماز عشا مي باشد که تا نصف شب مي توان خواند ولي بهتر است بلافاصله بعد از نماز عشا خوانده شود. 
وقت نافله شب: نافله شب را از نصف شب تا اذان صبح مي توان خواند و بهتر است نزديک اذان صبح خوانده شود. 


منظور از وفرحظي فيه من النوافل چيست؟


همانطور که مي دانيم در انجام هر کاري مخصوصا کارهاي نيک و صالح بايد از طرف خداوند براي هر بنده اي توفيق حاصل شود تا بتواند آن را انجام دهد، لذا در اين روز براي آنکه بتوانيم نمازهاي نافله را بجا آورده و از حظ و بهره معنوي آن به طور وافر بهره مند گرديم از خداوند خواستاريم که ما را در اين روز از اين موهبت بزرگ محروم نگرداند...
(2) واکرمني فيه باحضار المسائل “و مرا در اين روز به آماده ساختن مسائل (يعني در اموري که مسئول آن در دنيا و آخرت مي باشم) در حقم کرم فرما»


منظور از باحضار المسائل چيست؟


هر يک از ما ممکن است که امروز و لحظه اي که در آن نفس مي کشيم و پلک مي زنيم آخرين لحظات عمر ما باشد و بايد بار سفر از اين دنياي وانفسا بسته و به عالم آخرت که جاودان و هميشگي است سفر کنيم و آگاهيم که خداوند از ما و از هرچه که در اين دنيا با هر مسئوليتي و سمتي انجام داده ايم سئوال و بازخواست خواهد نمود. “ان تبدوا ما في انفسکم او تغفوه يحاسبکم به الله”(1) يعني “هرچه که در آشکار و نهان (انجام داده ايد) خداوند از شما محاسبه خواهد نمود” و هر کسي نتيجه اعمال خود را مي بيند “فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذره شرا يره”(2) يعني “کسي که به مقدار ذره اي کار نيک انجام داده باشد پاداشش را مي بيند و کسي که به مقدار ذره اي کار زشتي انجام داده باشد کيفر آن را مي بيند که با توجه به آيات و توضيح بالا در مي يابيم منظور از “باحضار المسائل” همان آمادگي قبل از مرگ براي پاسخگويي به بازخواستهايي است که از طرف ذات اقدس از انسان مي گردد، چرا که همه مسئوليم و داشتن مسئوليت در دنيا بسيار سنگين است و انسان را در عالم آخرت گرفتار بازخواست بيشتري مي نمايد، که ما از خداوند خواستاريم که در اين روز ما را براي حاضر نمودن خود براي چنين روزي ياري نمايد...
(3) و قرب فيه وسيلتي اليک من بين الوسائل يا من لايشغله الحاح الملحين “و وسيله مرا بين وسايل و اسباب به سوي خودت نزديک ساز اي خدايي که سماجت و الحاح بندگان ترا (از لطف وجود و بخشش) بازنخواهد داشت. 


منظور از وسيلتي چه مي باشد؟


همان طور که مي دانيم در آخرت از تک تک اعضاي بدن انسان، سئوال خواهد شد که آيا در مسير طاعت الهي بوده اند يا نه که با توجه به آن در مي يابيم شايد منظور از “وسيلتي” در اين دعا همان اعضا و جوارح انسان باشد که از خداوند مي خواهيم که وسايل (اعضا و جوارح) ما را نزديک خود سازد. يعني اعضا و جوارح ما را تابع و فرمانبردار ذات اقدسش گرداند نه تابع شيطان ملعون و رانده شده از درگاهش، که اطاعت و فرمانبرداري از ذات اقدس خداوند مساوي با سعادت جاوداني است، اما نافرماني از ذات اقدس او شقاوت ابدي است. که ما نيز در اين روز از خداوند خواستاريم تمام اعضا و جوارح ما را تابع دستوراتش نموده و از شيطان ملعون دور سازد. ان شاءالله که تابع باشيم.

 

«گرچه ره تاريك است،

و پر از وسوسه شيطانى است،

ليك...خورشيد هدايت با توست

گام «اخلاص» تو را مى بايد، تا به منزل برسى.

كوله بارى بردار،

زاد و رهتوشه اى از «صبر» و «يقين»

زرِهى از «تقوا»

مشعلى از «ايمان»

راه...جز با قدم «صدق» نمى گردد طى.»

 

خدایا در این ماه رمضان مرا ببخش ای خدایی که از گنه‌کاران می‌گذری

 

ثبت نام / ورود

ارزیابی فعالیت انجمن

فعالیت انجمن

بازدیدکنندگان از سایت

امروز27
دیروز74
این ماه2139
مجموع50967

Sat 26 Jul 2014 09:05 توسعه یافته توسط وب سایت جومینا

اوقات شرعی به افق مشهد